header
מעקות מעוצבים – גם בטיחות, גם יופי ואיכות
 
 
07_belgian_rail.jpgבניית מעקה הינה חובה ממעלה ראשונה בכל מקום שיש בו מדרגות, גגות או כל מקום אחר שבלא מעקה עלול להוות סכנה לציבור או לפרט. בתוך תרי"ג המצוות (שש מאות ושלושה עשר המצוות ביהדות) מצאו חכמים להקדיש אחת מהן לבניית מעקה (מצווה תקמו – בניית מעקה) על מנת למנוע נפילה של אדם מגג או ממקום גבוה. מעקה הוא בלא ספק דרישה בטיחותית ממדרגה ראשונה. ואולם מעקה לא חייב להיות דווקא דבר מכוער ומאיים. מעקות מעוצבים היטב יכולים להשיג בדיוק את אותה המטרה, אבל עם הרבה יותר יופי וסגנון.
 סוגים שונים של מעקות מעוצבים

מעקות כאמור ניתן לשלב במקומות שונים בבית או במבנה. להלן מספק דוגמאות למעקות כאלה:
מעקות למדרגות: מדרגות המקשרות בין מפלסים שונים בבית, אם מדובר בבית גדול שיש בו יותר ממפלס אחד. המדרגות בין המפלסים הם חיוניות, ואולם ניתן להפוך אותן גם לקישוט ברמות גבוהות. מעקות מעוצבים הצמודים למדרגות הללו יכולים להעניק להן נופך מלכותי. מעניין לשים לב שבכל הסרטים, כאשר מפיקי הסרט רוצים להדגיש הדרת כבוד, הם יוצרים סצנה של מלכה או נסיכה או זוג מלכותי היורד לעם בגרם מדרגות רחב. בדיוק הרושם הזה אפשר לייצר על ידי מעקות כאמור הצמודות לגרם מדרגות עשוי היטב.
מעקות למרפסות: המרפסת הפכה כבר מזמן לשם נרדף לנופש ומנוחה. איפה נחים אחרי יום עסקים קשה או יום עבודה מפרך: במרפסת, כמובן. איפה מאחרים אורחים לארוחה מפנקת ורגועה? במרפסת. ואם כך הוא הדבר,המרפסת חייבת להיות מוגנת על ידי מעקות מעוצבים, שאינם חוסמים את הנוף הנשקף מהמרפסת מצד אחד אבל מספקים הגנה מרבית לנוכחים מצד שני. הטכנולוגיה המודרנית מספקת מגוון רחב של חומרים איכותיים, החל מזכוכיות משוריינות ועמידות מאד וכלה בפרופילי אלומיניום שונים או מעקות ברזל מעוצבים היטב המשדרים עוצמה וביטחון
מפלסים שונים בבית או במבנה: אם יש בבית יותר מאשר קומה אחת, יש מצבים שבהם יש צורך במעקה למפלס אחד הנמצא על גבי מפלס אחר. מעקות מעוצבים כאלה ניתן למצוא בבתים רבים ווילות גדולות. גם אולמות גדולים, כמו אולמות קונצרטים, אולמות אופרה וכיוצא באלה, בנויים ממפלסים שונים, כאשר על כל מפלס מגן מעקה בטיחות. גם כאן עניין הבטיחות הוא חשוב ואפילו קריטי ועם זאת יש חשיבות רבה גם לעיצוב ולמראה.
מעקות מעוצבים נועדו לספק מענה לדרישה בטיחותית מצד אחד ולרכך את התוצאה האפשרית ואפילו למפות את המעקה כחלק חשוב בעיצוב הפנים.