header
דלתות בלגיות (דלתות בלגיים) - דלת לעולם העיצוב
 
 
02_belgian_door.jpgעיצוב הבית הולך ותופס מקום של כבוד בבתים רבים. אם בעבר הדגש היה על הפרקטיקה ועמידות החומרים, הרי שכיום, רבים מחפשים פתרונות עיצוביים שיהיו אמנם פרקטיים ועמידים, אולם משולבים בחינניות וייחודיות. תחום שבעבר לא ניתנה עליו כמעט הדעת במסגרת עיצוב הבית הוא הדלתות. כיום, קיימת הבנה כי הדלת הינה חלק בלתי נפרד מהעיצוב הכולל, והחיפוש אחר דלתות מיוחדות, יפות ואף חזקות ובטוחות הולך ומתרחב. אחד הפתרונות המרהיבים בתחום הדלתות, דלתות פנים וחוץ הוא דלתות בלגיים. יופי משולב איכות, מראה עדין ויחד עם זאת עמידות וחסינות, הופכים דלתות אלו למבוקשות ביותר.

פותחים דלת לבלגיה הרחוקה
אז מה באמת לבלגיה הקרירה והקלסית ולדלתות בתים ישראליים? המינוח דלתות בלגיות מעט מתעתע. הכוונה היא בעיקר לפרופיל הברזל או האלומיניום, בו נעשה שימוש בבניית דלתות בלגיים. ייחודן של דלתות אלו הוא בשימוש הנעשה באלומיניום המשולב עם זכוכית. לכן הן כה פופולריות ביציאה למרפסת, גינה או פאטיו, ומאפשרות לא רק הצצה מרהיבה אל העולם שבחוץ, אל גם ליושב מבפנים, הדלת נראית כחלק מהעיצוב הפנימי של הבית כולו.

שיעור בעיצוב פנים
דלתות משמשות להפרדה בינינו לבין העולם החיצון, לבטחון, לשמירה על הפרטיות ולשמירה על האקלים בתוך הבית. עם השנים התפתחה בקרב צרכנים ישראלים רבים מודעות רבה בנושא עיצוב פנים. רבים משתמשים בשירותי מעצב, אחרים נותנים דרור לדמיונם ויכולותיהם, ומשווים לביתם את האופי והאווירה הטובים והנעימים להם. אחת הסיבות להתפתחות עיצוב הפנים בקרב בעלי בתים היא, כי בנוסף למודעות ההולכת וגדלה לאסתטיקה וליופי, עלויות חומרי הגלם שהיום הן זולות בהרבה. כך למשל ניתן לבנות חלקים שלמים בבית באמצעות גבס, ואילו חלונות ודלתות מקבלים התייחסות אחת ממה שהיה אליהם בעבר. דלתות בלגיים הן פתרון אסתטי ואף חזק ואיכותי לכניסות הבית. ברוב המקרים נעשה שימוש בדלתות אלו לחיבורים בין הבית לחצר או לגינה, זאת מאחר וסגנון דלתות בלגיים הוא שילוב של אלומיניום וזכוכית. שילוב זה מאפשר אטימה הרמטית אופטימלית בין החוץ לפנים, והיכולת להשקיף על הנוף בחוץ, וליהנות מאור מרובה.

שומרים על פרופיל (בלגי) גבוה
ההבדל הגדול בין דלת זכוכית סטנדרטית לבין דלתות בלגיים נעוץ בפרופיל. פרופיל בלגי הוא אותו חלק מתכת, העשוי ברוב המקרים מאלומיניום, ולעתים גם מברזל, אשר משמש כמסגרת של אותה דלת עשויה זכוכית. הפרופיל הבלגי של דלתות בלגיים הפך למבוקש מאד מתוך מגוון הפרופילים הקיים בזכות עוביו. מדובר בפרופיל דק במיוחד, המעניק מראה עדין ואסתטי לדלת, שגם כך היא גדולה מטבעה, והתוצאה הסופית היא דלת מרהיבה, חזקה ואיתנה אולם עם מראה עדין ואוורירי שיש צורך ב מנעולן פורץ דלתות על מנת לחדור אותה.

עיצוב פנים העושה שימוש באלמנטים כמו דלתות בלגיים, מתאים למגוון סגנונות של בתים, וזהו יתרונם הנוסף.  דלתות בלגיות משתלבות בקלות הן בבתים בסגנון כפרי וחמים והן בבתים או בדירות מודרניות עם עיצוב מינימליסטי. במקרה של עיצוב בית בעל גוונים חמימים וכפריים, ניתן להתאים את הפרופיל לגווני הבית הרכים, והוא ייצבע בגווני שמנת או לבן נעימים. להשלמת המראה תתווסף ידית מפורזלת בעלת מראה עתיק. במקרים של בתים אולטרא מודרניים, ישמש הפרופיל הדק של דלתות בלגיות להדגשת הקווים הישרים ומדויקים, ולרוב יישמר צבעו המתכתי של הפרופיל.