header
איך הגיעו חלונות בלגים לבתים ישראליים
 
 
01_belgian_win.jpgחלונות בלגים הופכים להיות בחירתם המועדפת של רבים המחפשים חלון שיהיה איכותי חזק ועמיד, ויחד עם זאת יפה ומיוחד. חלונות אלו מאופיינים בעמידות רבה, אריכות ימים והם מעוצבים להפליא ומשדרים יוקרה. איך הגיעו הבלגים למדינת ישראל וחוללו מהפך שכזה בתחום החלונות?

חלום בלגי
חלונות בלגים הם למעשה חלונות עשויים אלומיניום, ושם זה מתייחס לחלונות שמקורם בבלגיה האירופאית, והיו עשויים בכלל ברזל. הייחוד של חלונות אלו הוא בעיקר בפרופיל שלהם, שיכול להיות צר ועדין, מדורג או עם חריץ מעוצב.

בישראל של קום המדינה רוב החלונות היו עשויים עץ. המציאות האקלימית בארץ לא ממש אפשרה אריכות ימים של חלון מסוג זה, בשל אי עמידותו למפגעי אקלים, נטייתו להתרחב בחום, ורקבון הנגרם מלחות מרובה וגשמים.

בשנות הששים של המאה הקודמת, החלו להתגלות נפלאותיו של האלומיניום, שהינו מתכת קלה, זולה יחסית למתכות כבדות כגון ברזל, ויתרונותיו הבולטים הם עמידות רבה לתנאי אקלים משתנים, יכולת איטום גבוהה, וגמישות החומר המאפשרת יצירת כיפופים וזוויות עיצוביות שונות ויפות. הרעיון שנלקח מאותם חלונות בלגים, העשויים במקור ברזל, כבש בסערה את חלונות ישראל, ולמרות שהחלונות אלו עשויים בארץ אלומיניום, דבק בהם השם חלונות בלגים.

חלונות בלגים - מאפיינים ויתרונות
אחד המאפיינים העיקריים של חלונות בלגים הוא הפרופיל הצר והדק שלהם, הנקרא גם פרופיל בלגי. פרופיל זה משווה לחלון מראה יוקרתי מאד, אצילי ועדין.

מהבחינה העיצובית מאפשרים חלונות בלגים רמת גימור גבוהה, יצירת פיתוחים שונים ויפים, וכן אחידות עיצובית, מאחר וניתן להתקין גם דלתות בלגיות- הן לכניסה והן דלתות הזזה, ולהפוך את מראה הבית לאחיד, עם קו קלאסי ואסתטי.

פרופיל בלגי עשוי אלומיניום מאופיין במראה דק ועדין. בנוסף, קיימים בו שני קווי איטום, ולעתים אף שלושה, זאת בניגוד לקו איטום אחד בלבד הקיים בחלונות ברזל, ומכאן יתרונם הבולט של חלונות בלגים. איטום זה מאפשר גם חסכון ניכר באנרגיה, בנוסף למראה האסתטי.

יתרון בולט נוסף הוא בקלות האלומיניום. אלומיניום הינו חומר גלם קל ויחד עם זאת חזק ובעל עמידות פנומנלית לאורך זמן. האלומיניום אינו מחליד ואינו מייצר קורוזיה, וניתן גם לצבוע אותו במגוון צבעים לבחירתכם. כמו כן, תחזוקת חלונות בלגים דורשת השקעה מינימלית עד אפסית: חלונות אלו לא דורשים חידוש כמו בעץ, צביעה נוספת, או חומרי ניקוי מיוחדים.

חלונות בלגים הולכים כאמור ותופסים מקום של כבוד בבתים רבים, המעריכים יופי ואיכות ובתחום האדריכלות. הם מתאימים לסוגי בתים רבים, והם משווים מראה חמים לבית כולו. ברוב המקרים בחירת הצבעים של חלונו בלגים הם ממשפחת הלבן והשמנת, עם גימור בסגנון עתיק משהו, של ידיות מפורזלות מברזל.
תוספת שיכולה לשדרג את החלון הבלגי ויכולה להפוך אותו עוד יותר יפה ומרשים היא וילון. וילונות הצללה או וילונות ונציאניים בהחלט יעשו את העבודה.
מבחינת בטחון תמיד אפשר להוסיף סורגים שיגנו מפני חדירה של פורצים במיוחד במקרה שהחלון נמצא בבית פרטי או בקומת קרקע.