header
מעקה מעוצב - איזה יופי
 
 
03_belgian_Rail.jpgדמיינו לעצמכם בית חלומות, עם גרם מדרגות יפה המוביל לקומה השנייה. חסר לכם משהו בעין? נכון. מעקה מעוצב הוא זה העושה את כל העבודה, ומעבר להיותו בטיחותי, אם הוא עשוי בהתאמה מושלמת לעיצוב הבית וחלל המדרגות, הוא תורם בצורה משמעותית למראה הבית כולו.
 יופי משולב בטיחות
 מעקה המשמש לגרם מדרגות בבית נדרש משתי סיבות עיקריות כשהראשונה היא מטעמי בטיחות. כיום קיימים תקנים מחמירים בנוגע למעקות, ואילו מביניהם נחשב תקני. למשל, מעקה תקני למדרגות פנים הוא מעקה שצריך להיות לפחות בגובה של 105 ס"מ, מלבד  החלק המשופע של המדרגות, שם צריך להיות גובהו 90 ס"מ לפחות. את הגובה מודדים החל מהמקום המשמש למדרך רגל.
כשפתרתם את נושא הבטיחות תמצאו כי מעקה מעוצב הוא עולם ומלואו של מעקות. לרוב תהיה בחירת המעקה בהתאם לסוג המדרגות וסגנון הבית כולו. במקרים מסוימים יהיה זה דווקא ניגוד קיצוני לסגנון הבית.
מעקה מעוצב קלאסי, וכזה שיתאים לכל סוג וסגנון עיצובי הוא ללא ספק מעקה ברזל. הוא עוצמתי אך יכול לשדר אמינות, ניתן לפרזל אותו לאין ספור פיתוחים ואלמנטים עיצוביים, וניתן אף להוסיף לו חומרי גלם שונים כגון עץ, זכוכית, פרופיל מתכת מבריקה, ועוד. את המעקה המעוצב מברזל ניתן לצבוע בצבעים שישתלבו עם צבעי הבית כולו.
 מעקה מעוצב - לא רק בתוך הבית
 תחום המעקות רק הולך ומתפתח עם השנים. כיום יש שימת דגש רבה על עיצוב כולל של הבית וסביבתו, וכל אלמנט נבדק בכובד ראש. מעקה מעוצב יכול לשמש גם כמעקה בטיחות למרפסת. בעבר היה זה מעקה אלומיניום סטנדרטי לחלוטין, שמטרתו אכן בטיחות. כיום, בשילוב עם נושא הבטיחות, ניתן להתאים מעקה למרפסת, כך שיהיה מעוצב להפליא, וכן תקני ובטיחותי. מעקה מעוצב מברזל בשילוב והגבהה של זכוכית למשל מעניק למרפסת פנים אחרות לגמרי, וגם המרפסת, אשר נשקפת מתוך הבית, הופכת אף היא לחלק מעיצוב הבית, ומשתלבת בהרמוניה בעיצובו. מעקות למרפסת השכיחים ביותר הינם מברזל ומנירוסטה, אולם ניתן היום למצוא שילובים מעניינים של עץ וזכוכית וחומרי גלם נוספים. גם הצבע תופס מקום של כבוד במעקות, וכיום ניתן להזמין מעקה מעוצב למרפסת במגוון צבעים.
 עיצוב עוצמתי
 ברזל הוא חומר גלם המעורר אסוציאציות של כוח ועוצמה. למעשה, עם עבודת נפחות מקצועית, ניתן להפיק ממנו מעקה מעוצב ובעל מראה עדין ואוורירי, כאשר הברזל עצמו נותר חזק ויציב והמראה לעומת זאת הוא קליל מאד. עבודת נפחות אמנותית מאפשרת עיצוב מעקות בסגנונות שונים ורבים, עם פיתוחים מרהיבים ובסגנונות שונים, בין אם אתניים, עתיקים, תוספת של עיטורים שונים, שילובים עם חומרי גלם נוספים ועוד.
 ייצור מעקה מעוצב עשוי ברזל נעשה תוך שימוש בשיטות מסורתיות "של פעם", המשלבות בתוכן טכניקות חדישות ומודרניות. מעקות אלו משמשים לגרם המדרגות בבית, לגג הדירה, למרפסת או מסביב לבריכה בחצר הבית. בעת הזמנת מעקה מעוצב, חשוב לוודא את נסיונו של איש המקצוע, הכשרתו, ואף לראות דוגמאות מעבודות קודמות שביצע.